Dominion Claims It Got Tucker Fired

( – Representatives of Dominion Voting Systems Corporation, the controversial producer of voting machines and tabulators, have suggested that their company significantly impacted Fox News’s decision to fire long-time host Tucker Carlson.

The host of “Tucker Carlson Tonight” was dismissed unexpectedly at the end of last month, after days earlier Fox had agreed to pay Dominion $787.5 million in a settlement in a defamation lawsuit.

The voting machines producer argued it was discredited by claims aired by Fox News anchors that there was voter fraud in the 2020 presidential election, with Tucker Carlson featuring prominently among those who made such allegations.

The massive settlement deal was reached hours before a trial started under Dominion’s lawsuit.

Weeks before the settlement, Dominion obtained text messages in which some Fox News journalists seemed to agree that the voter fraud allegations were unfounded but aired them nonetheless, The Independent notes, as cited by Newsmax.

“Dominion did not insist on them [Fox News] firing Tucker Carlson as part of the settlement,” commented Dominion lawyer Stephen Shackelford in an interview with Axios.

“But the very fact that that’s what resulted out of all of this, and it’s traceable from the work that Dominion and Staple Street set in motion,” he added.

“Of course, I know what’s in the redacted stuff, and I can’t say anything about it. I hope that it all gets un-redacted at some point,” the lawyer elaborated concerning the undisclosed parts of the text messages obtained by Dominion Voting Systems.

The co-founder of Staple Street Capital, which owns Dominion, Hootan Yaghoobzadeh, also seemed to hint at the cause behind Tucker Carlson’s ouster.

“These results [of the lawsuit] are much more profound than some disingenuous apology or forced statement that would not have any credibility, or would have been disingenuous from actors that have had a track record for making statements that are disingenuous,” Yaghoobzadeh declared.

“For us to have a meaningful impact, we had to make sure that we got that rock moving. These other things, I guess we fundamentally disagree on what change they would have actually created,” he added.

In its statement announcing the termination of Tucker Carlson, Fox News only said that the network and the journalist were “parting ways” without offering any explanation.

Besides Fox News, Dominion Voting Systems is also suing Newsmax and other outlets for their coverage of the 2020 presidential election.

Newsmax contacted Dominion spokeswoman Claire Bischoff, who rejected any suggestion that the company might have anything to do with Tucker Carlson’s firing from Fox.

“Your story is flatly incorrect. Dominion has been on the record clearly stating that canceling Carlson’s show was not part of the settlement agreement,” Bischoff stated.